Uno telefonis kundstock fortsätter att växa!

Om du tog en titt på Telekom Idag den 15 januari 2012 kunde du omöjligt ha missat artikeln om Uno telefonis fantastiska framgångar (http://telekomidag.se/uppat-for-uno-telefoni/). I januari 2012 passerades gränsen för 20 000 abonnemang. Redan 2010 blev Uno telefoni vinnaren i Telekom Idags ”Bäst i test”, följt av ett stort antal utmärkelser från Telepo. 2009 började det med priset ”Telepo Sales Excellence Award 2009” för bästa säljpartner, och Uno telefoni fortsatte sedan att vinna priset även år 2010, 2011 och 2012. Under deras lista av framgångar kan man även finna en nominering till ”Årets tjänst” på Telekomgalan 2014, ”Telepos bästa partner 2013” samt en nittonde plats på Deloittes lista av Sveriges snabbast växande teknikbolag. Inte är det då konstigt att artiklar skrivs om dem på Telekom Idag.

I artikeln skriven av Henrik Persson den 15 januari 2012 berättas det om hur Unos telefonilösningar fortsätter att röra sig framåt i rasande fart. Företaget hade då, fördelat på 750 företagskunder, nyligen passerat 20 000 abonnemang. Uno telefonis dåvarande VD hade det här att säga: ”Vi har lyckats hålla en fortsatt hög nyförsäljning under 2011 samtidigt som vi har haft en hög grad av omkontraktering av befintliga kunder. Det här är en viktig milstolpe för bolaget”.

Redan nästa år dök en ny artikel upp om Uno telefoni på Telekom Idags hemsida, den här gången skriven av Sara Johansson den 28 februari 2013. Här talas det om Uno Telefonis goda år då resultatet för första halvåret av räkneskapsåret 2012/2013 verkade mycket lovande. Företaget hade växt med hela 59 % och med en nettoomsättning på 17,7 miljoner kronor. Om det här inte var nog hade de vid årsslutet 1 121 företagskunder med 30 261 abonnemang, en stor skillnad från 2012 med deras då 750 företagskunder och 20 000 abonnemang. Den här gången hade Uno telefonis dåvarande VD Jonas Angleflod det här att säga: ”Vår satsning på partners ger fortsatt hög tillväxt samtidigt som lönsamheten förbättras kraftigt. Resultatet ger oss möjligheten att fortsätta satsa på tillväxt och investera i nya tjänster som våra kunder efterfrågar samt skapa förutsättningar för att erbjuda en hög servicenivå”.

Men vad håller Uno Telefoni på med nu? Det senaste pressmeddelandet som delades på deras sida var i mars 2016, där det talas om en webshop med hårdvara. De berättar om hur de ska ingå ett samarbete med företaget Promobility. Anledningen till detta är att kunderna ska kunna finna allt de söker när det kommer till mobiltelefoner, fasta IP-telefoner, headset och mycket mer. De satsar på att utbudet ska bli så bra som möjligt, att priserna ska vara omtyckta och att enkelhet ska finnas på menyn.

Genom det här samarbetet ger det Uno telefoni en möjlighet att ta helhetsansvaret som ofta är efterfrågat. Tjänster såsom förkonfigurering, återvinning, servicehantering och dylikt är ofta efterfrågat, men enkelhet för kunderna ska även stå i fokus. För att få mer information om vad som är nytt i Uno telefonis värld kan du ta en titt på deras Youtube kanal, Facebook sida, Twitter eller hemsida.

1 Response

  1. Peter H skriver:

    Man kan kolla mycket mer om Telefoni i Norge genom att läsa mer på internet.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *